Close
1
  • Koh-I-Noor Blog

3 idei pentru un birou curat si organizat

Sursa foto: AICI

Ti s-a intamplat vreodata sa petreci 20 minute incercand sa gasesti un document in teancul de acte de pe biroul tau? Ti-ai promis atunci ca vei aloca timp pentru a organiza totul astfel incat aceasta experienta neplacuta sa nu se mai repete? A venit momentul sa faci acest lucru, intrucat productivitatea ta depinde de acesta.

Atunci cand totul va fi usor de gasit in orice moment, vei scapa de frustrari si de frica ca nu vei reusi sa rezolvi toate sarcinile de lucru in timp util. Pentru a veni in sprijinul tau, astazi iti vom prezenta trei idei care te vor ajuta sa mentii biroul tau curat si organizat, pe termen lung.

CUPRINS
Elimina lucrurile de care nu ai nevoie la birou
Delimiteaza zonele din biroul in care lucrezi
Pastreaza ordinea in birou in fiecare zi

Elimina lucrurile de care nu ai nevoie la birou

Primul pas pe care trebuie sa il parcurgi pentru ca spatiul in care lucrezi sa iti permita sa fii productiv este sa arunci toate lucrurile inutile din birou. Daca, de-a lungul timpului, ai adunat numeroase documente de care nu mai ai nevoie sau diverse accesorii pe care le-ai mutat dintr-un loc in altul, acesta este momentul potrivit pentru a scapa de acestea.

  • Poti sa arunci lucrurile de care esti sigur ca nu vei mai avea niciodata nevoie sau sa depozitezi intr-un alt spatiu accesoriile pe care vrei sa le pastrezi, dar de care nu ai nevoie pentru desfasurarea activitatii la birou.In aceasta categorie poti include si piesele de mobilier care ocupa prea mult spatiu sau cele care sunt vechi si creeaza o atmosfera anosta in birou.
    • Le poti inlocui cu piese de mobilier moderne, care sa nu ocupe prea mult spatiu si care sa includa spatii de depozitare utile pentru tine.

Sursa foto: https://pixabay.com/ro/photos/secretar-birou-job-office-birou-338561/

Delimiteaza zonele din biroul in care lucrezi

Incaperea in care lucrezi este foarte importanta, intrucat ai nevoie de suficient spatiu pentru a-ti desfasura activitatile si acesta trebuie sa fie delimitat corespunzator, in functie de nevoile tale.

Trebuie sa separi zona in care se afla biroul tau de lucru de perimetrul in care stochezi documentele importante si de cea in care vei pastra materialele de birou pe care le utilizezi in mod frecvent.

  • Astfel, fiecare lucru de care ai nevoie va fi la locul sau, iar biroul tau va ramane liber pentru ca tu sa iti desfasori munca.
  • Pe birou ai nevoie doar de laptop si de documentele la care lucrezi in fiecare moment.
  • Restul actelor si materialelor de lucru trebuie sa fie repartizate in mod organizat in piesele de mobilier cu sertare si dulapuri inchise, pe categorii, in functie de specificul activitatii pe care o desfasori.

Astfel, intreaga ta activitate va fi una organizata, nu vei irosi timp incercand sa te organizezi in fiecare zi, biroul tau va inspira seriozitate si profesionalism, iar tu vei scapa de frustrari si de teama deadline-urilor nerespectate.

Sursa foto:

https://pixabay.com/ro/photos/mockup-laptop-photoshop-designer-2443050/

https://pixabay.com/ro/illustrations/office-fi%C5%9Fiere-aktenordner-fi%C5%9Fier-2761159/

Pastreaza ordinea in birou in fiecare zi

Nu este suficient doar sa aloci o zi intreaga pentru a face curatenie si a organiza totul in birou, ci trebuie sa pastrezi ordinea in spatiul de lucru in fiecare zi.

  • Arunca periodic documentele care nu mai sunt necesare, pentru a nu mai reveni niciodata la stadiul in care biroul tau era dezorganizat.
  • Aloca cateva minute sortarii hartiilor si corespondentei in momentul in care acestea ajung pe biroul tau. Astfel, nu vei fi nevoit sa aloci mai mult timp ulterior in vederea organizarii intregului birou.
  • Opteaza pentru organizarea documentelor in categorii, pe care le poti eticheta corespunzator pentru a gasi orice ai nevoie cu usurinta.
  • Utilizeaza accesorii office utile, care te vor ajuta sa mentii totul organizat corespunzator: mape, port-acte, agende, suport pentru acte, tavite pentru documente, dosare si bibliorafturi, file, cutii de arhivare, separatoare, serviete.

Sursa foto: https://unsplash.com/photos/y0Fa1DEKOKs

Tinand cont de aceste idei de organizare a biroului tau, alocand cateva minute in fiecare zi pentru a aseza toate documentele cu care lucrezi la locul tau si avand la dispozitie accesorii utile pentru organizare, biroul tau va deveni spatiul ideal de lucru.

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *